Saturday, March 9, 2013

(Y)

salam~

seriously, terbaik!

" setiap kali saya berada di tengah banyak orang yang senantiasa mendengarkanku, maka saya memohon kepada Allah dengan sangat agar DIA berkenan mendekatkanku kepada suatu masa di mana ketika itu, kita telah meninggalkan kata-kata menuju medan amal, dari medan penentuan strategi dan manhaj menuju medan penerapan dan realisasi. Telah sekian lama kita menghabiskan waktu dengan hanya sebagai tukang pidato dan ahli bicara, sementara zaman telah menuntut kita untuk segera mempersembahkan amal-amal nyata yang profesional dan produktif. Dunia kini tengah  berlomba untuk membangun unsur-unsur kekuatan dan mematangkan persiapan sementara kita masih berada di dunia kata-kata dari mimpi-mimpi "

( Himpunan Risalah, as-syahid imam Hassan al-banna )

bukan lah saya obses atau fanatik dgn as-syahid. tapi kalau dah apa yang dikatakan beliau tepat dan benar, apa salahnya kita ambil pengajaran, kan? tak perlu nak buat status kata kenapa perlu fanatik dgn as-syahid, sedangkan umur IM kalau dibandingkan dgn parti sekian sekian adlah jauh lebih muda dan sebagainya. :). yang baik dijadikan pengajaran, yang buruk dijadikan sempadan. simple, mudah. pimple jerawat. eh.


semoga pimpinan Arus Baru, terus menuju medan amal tanpa menghiraukan kata2 sumbang dr mana2 pihak yang hanya tahu bertanya, tapi tdak inginkan jawapan.
~ sunduquna juyubuna ~.  :) alhamdulillah. saya yakin Arus Baru tidak ditaja mana2 pihak. kerana menuju amal itu menjadi pegangan.

" Wahai orang-orang yang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa apa yang tidak kamu kerjakan. " (As-Shaff :2-3)

Allahu Allah T_T
memang berat. sbb tu kena selalu mohon pertolongan Allah.
Semoga Allah permudahkan saya, anda, dia, mereka

0 comments: