Saturday, March 23, 2013

di saat

salam~


[hasil pemerhatian]

"di saat kamu menceritakan pengorbanan waktumu, tenagamu, wangmu, untuk dakwah(tgok niat), mungkin amalanmu itu tidak lagi dikira di sisi Allah ". T_T

ya. ana, enti, entum manusia. kadang2, rasa nak orang tau yang kita ni (sy x termasuk. sbb masih punya masa utk update blog ini (Y)) berhabis waktu untuk dakwah, berhabis wang untuk dakwah, berhabis peluh untuk dakwah(?).

ye lah. sbb hakikatnya, si A yg menceritakan pengorbanan nya, akan lebih dipandang mulia berbanding dgn si B yg tidak bercerita.walaupun mereka berkorban di tahap yang sama atau mungkin yang berdiam diri tu lebih lagi. dan hakikatnya, si B tu akan rasa tergugat dan rasa macam nak canang satu dunia juga tentang pengorbanannya.

TAPI, bila si B sedar, bahawa cukuplah hanya Allah yang tahu, kerana yang dicari redha Allah, bukan redha manusia. saat itu, dia akan terus mendiamkan pengorbanannya. :''). dan terus melaju menuju redhaNya. terus melaju berusaha menjadi muslim rabbani.

ya Allah, yang maha besar. yang maha pemurah lagi maha penyayang. mudahkanlah urusan ku. tetapkan aku di atas jalanMu. hanya untuk mencari redhaMu. mudahkan aku untuk menghidupkan malam ku. mudahkan aku untuk menghidupkan malam ku. mudahkan ak untuk menghidupkan malam ku. :''(. ameen.

untuk adik,

tahniah diucapkan. nntikan kepulanganku untuk membelanjamu :P (diragui kesahihan nya)

TAHNIAHHHHHHHH!!!!! (clapclapclapclapclapclapclapclapclapclap X1000)


ape2 pon. adik dah berusaha. that's the best 4 you. that's why HE give that to you :*

" katakanlah wahai Muhammad, hendaklah kalian berusaha, nescaya Allah swt, RasulNya dan orang2 beriman akan melihat usaha kalian, kelak kalian akan dikembalikan ke alam ghaib dan syahadah lalu Allah swt menjelaskan kepada kalian apa sebenarnya yang telah kalian usahakan. (surah Al-Taubah : 105)

seeeeeeeeeeeee. nmpak jelas dlm ayat ni, Allah akan nilai usaha kita. bukan natijah. natijah tu, is a bonus for you, me and her. hehe.




0 comments: