Wednesday, May 16, 2012

himnaeja!

salam~

ok.hri ni rse mcm nk tulis wish list .ihik3.(ok, x dek keje, esokexammicrob =..=)


rse nk letak hadis ni, wlopon sebelum ni, dh pernah letak. tpi, sebab exam final 3 paper b'deret2, dia rse mcm hmmmmmmmmmmmmm

Sabda Rasulullah SAW bahawa Allah SWT telah berfirman: “Aku adalah seperti sangkaan hambaKu terhadap Aku. Dan Aku bersamanya tatkala Dia mengingatiKu. Sekiranya dia mengingatiKu dalam dirinya, maka Aku akan mengingatinya dalam diriKu. Sekiranya dia mengingatiKu di khalayak ramai, maka Aku akan mengingatinya di depan khalayak ramai yang lebih mulia(para malaikat dan nabi-nabi). Jika hambaKu mendekatiKu sejengkal, Aku akan mendekatinya sehasta. Jika hambaKu mendekatiKu sehasta, Aku akan mendekatinya sedepa. Jika hambaKu mendekatiKu dalam keadaan berjalan, Aku akan mendekatiNya dalam keadaan berlari(cepat).” Hadith Qudsi Riwayat Bukhari dan Muslim. Hadith nombor 59 dalam Kitab Al-Wafi karangan Imam An-Nawawi 


so, kepada diri sendiri, dn kwn2 di luar sana, (kirenye ni mcm wish rahsia seorang kwn kepada kwn nya. sbb kwn nya, x pernah tau pun kewujudan blog ni.) jangan berputus asa ya. :"). sesungguhnya, Allah x kan pernah menghampakan harapan hambaNya yang meminta. semoga terus kuat.

Ya Allah yg Maha pemberi rezeki, kurniakan kami kekuatan untuk menempuh jalan yang kami lalui ini. tabahkan lah kami.jadikan lah kami, hambaMu yang sentiasa melakukan sesuatu hanya keranaMu ya Allah. kurniakan kami kejayaan dunia dan akhirat. Ya Allah, hanya kepadaMu kami memohon ya Allah.

0 comments: